Metodik düşüncələrimiz
Düşüncələrimiz
Ədəbiyyatın tədrisi məsələləri son illərdə yenidən
aktuallaşmağa başlamışdır. Bir sıra "mütəxəssislər" uydurma problem
yaradıb dərhal da onu həll etməklə özlərinin belə bir icadlarına həddən ziyada
vurulurlar. Bu vurğunluq bəzən elə bir həddə çatır ki, az qala tərcümeyi-hal,
icmal, iri həcmli əsərlərin öyrədilməsi və daha nələrin məktəbə gətirilməsinə
etirazlar başlanır. Bir sözlə, ədəbiyyat məktəbdə olsun, olmasın? Dəhşətlisi də burasındadır. Min illik ədəbiyyat,
bağışla, biz səni müstəqil surətdə də öyrənə bilərik, məktəbdə sən olmasan da
olar. Sənətkarların tərcümeyi-halı nəyə gərək? Nə olsun ki, onlar canlı
tariximizlə yol yoldaşıdırlar? Ağırdırlar, şagirdləri "gərəksiz" illərlə
yükləyir və o, çətinliklə mənimsənilir. C. Cabbarlı, M. Hüseyn, M. İbrahimov
bizi bağışlayın, daha gərəkli deyilsiniz. Şagirdlərimizin "kövrək" təfəkkürü
Sizləri qavramaq imkanında deyil və s. və i.a.
Ədəbiyyat tədrisi metodikası fənni ədəbiyyatımızın və
mənəviyyatımızın öyrənilməsində sayıq keşikçidir. Müasir dövrün ən incə
problemləri onun diqqətindən kənarda qala bilməz. Elmi-texniki tərəqqi dövrünün
yenilikləri bu fənnin cəmiyyətimizdə rolu və əhəmiyyətini bir qədər də
artırmışdır. Xüsusilə indiki qloballaşma dövründə, təhsilimizin dünyaya
inteqrasiyası, Boloniya konvensiyasına qoşulma, təhsildə kredit sisteminə
keçid, yeni tədris planlarının nəzərdən keçirilməsi bizə həmin fikri söyləməyə əsas
verir.
Ədəbiyyatın öyrənilməsi və öyrədilməsi uzun bir
tarixə malikdir. Şifahi xalq ədəbiyyatı nümunələrinin yaşaması mexanizminin
mayasında məhz öyrənilmə və öyrədilmə dayanmışdır. Bu proses necə olmuşdur, ədəbiyyat
tariximizin keçdiyi yolu bilmək bizə nə üçün lazımdır? Belə bir suallara ədəbiyyatın
tədrisi tarixi bölməsi cavab olur. Yaxşı məlumdur ki, keçilən yol bir aynadır.
Bu aynaya baxılmazsa, ƏTM öz məqsədlərinə
çata bilməz.
ƏTM ədəbiyyat
fənninin məzmunu və strukturu məsələlərini, ədəbiyyat tədrisinin təşkilində
planlaşdırmanın rolu və əhəmiyyətini, bu işin hansı səviyyədə təşkil olunmasını
da gənc müəllimlərə diqqətlə aydınlaşdırır. Burada ədəbiyyat dərslərinin mərhələləri(həm
ənənəvi həm də fəal(interaktiv) dərslər), onlarda görülən işin məzmunu barədə də
müəllimlər üçün faydalı məlumatlar verilir.
Ədəbiyyat fənni məzmun baxımından zəngindir. Ədəbiyyat
proqramı bu məzmunun yaradılmasında
mühüm rol oynayır. Burada ədəbi əsərlər, tərcümeyi-hal materialları, icmal
mövzuları, ədəbiyyat nəzəriyyəsi materialları, şifahi və yazılı nitqin inkişaf
etdirilməsi məsələləri əks olunur. Beləliklə, hər bir mövzunun öyrədilməsi üçün
dərs tipləri yaranır. Bu dərslər məzmununa və təşkil olunmasına görə bir-birindən
fərqlənir. Bu fərq nədən ibarətdir, həmin dərslər necə təşkil olunmalı, həmin
mövzuların öyrədilməsində hansı üsul və vasitələrdən istifadə olunmalıdır? Bu
kimi məsələlər ədəbiyyat dərslərinin tiplərini ortaya çıxarır. Burada ədəbiyyat
dərslərinin tipləri və onların reallaşdırılması məsələlərinə dair elmi-metodik
mülahizələr verilmiş, müəllim üçün onların da gərəkliliyi nəzərə
alınmışdır.
Ədəbiyyat dərslərində təlim, tərbiyə və inkişaf məqsədlərinin
həyata keçirilməsində müəllim hansı üsul və vasitələrə yiyələnməlidir? Ədəbiyyat
təliminin üsulları başlığı məhz belə bir sualın cavabını verməyə çalışır.
Burada həm ənənəvi, həm 1970-80-ci illərdə geniş yayılan, həm də son dövrlərdə fəal(interaktiv)
təlim üsulları adı ilə tanınan təlim üsullarına ətraflı münasibət
bildirilmişdir. Burada tələbələrimiz hər üç üsulları müqayisə etmək
imkanındadır. Biz çalışmışıq ki, həmin bölmədə təlim üsullarının hər biri barəsində
geniş təsəvvür əldə edilmiş olsun. Seçim isə, yəqin ki, Sizin olacaqdır.
Ədəbiyyat dərslərində əyanilik nə kimi əhəmiyyət
daşıyır, əyaniliyin məzmununa nələr daxildir, dərslərdə ondan necə istifadə
olunmalıdır kimi sualların cavabı növbəti bölmədə işıqlandırılmışdır.
İcmal mövzuların məzmunu və necə öyrədilməsi, tərcümeyi-hal
materiallarının tədrisinin əhəmiyyəti və onun həyata keçirilməsi yolları da vəsaitdə
diqqətdə saxlanılmışdır. Həmin mövzuların şagirdlərin mənəvi tərbiyəsinə, ədəbi
biliklərinin və dünyagörüşlərinin formalaşmasına verdiyi imkanlar da burada ətraflı
şəkildə işıqlandırılmışdır. İnanırıq ki, buradakı tövsiyələr müəllimlik fəaliyyətində
gənc mütəxəssislərimizə gərəkli olacaqdır.
Proqram materiallarının əhəmiyyətli hissəsini ədəbi əsərlər
təşkil edir. Təsadüfi deyildir ki, ədəbi əsərlərin məktəbdə tədrisi sahəsində
xeyli işlər görülmüş, onun öyrədilməsinə çoxlu tədqiqatlar, monoqrafiyalar həsr
olunmuşdur. Biz də burada həmin fikirlərə yenidən nəzər salmış, çalışmışıq ki,
bu günə qədər söylənilən mülahizələrə söykənməklə yeni dövrün tələblərini bir qədər önə çəkək.
Ona görə də həm əsərin məzmununun, həm də təhlilinin ən ümdə məsələlərini
burada əks etdirməyi qarşımıza məqsəd qoyduq. Güman edirik ki, həmin mülahizələr
də müəllimlərimizin əməli işində gərəkli olacaqdır.
Ədəbiyyat dərslərində şagirdlərin şifahi və yazılı
nitqinin inkişaf etdirilməsi də ƏTM-in diqqət yetirdiyi vacib sahələrdəndir. Bu
bölmədə biz nitq inkişafı işlərinin məzmunu və xüsusiyyətlərini, təşkili məsələlərini
Sizin diqqətinizə çatdırmışıq.
Bu gün ədəbiyyat tədrisinin qarşısına çox mühüm vəzifələr
qoyulur. Şagirdlərə kurikulum əsasında məzmun standartlarına uyğun olaraq bilik
və bacarıqların, kompetensiyaların aşılanması ən ümdə vəzifə kimi qarşıya
qoyulur. Şagirdlərimiz ən zəruri həyati bacarıqlara yiyələnməli, onlara bu həyat
yolunda dəstək ola biləcək keyfiyyətlər aşılanmalıdır. Bunun üçün də ədəbiyyat
tədrisinin məzmununda, öyrədilməsi və şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsində
dövlətin qarşıya qoyduğu tələblər uğurla həyata keçirilməlidir. Güman edirik
ki, hazırkı dərslik məhz bu işin uğurlu həllinə kifayət qədər kömək etmiş
olacaqdır.
ƏTM müəllimlərin peşə hazırlığı işində mühüm rola
malikdir. O, müəllimlərin sənət sirlərinə yiyələnməsində xüsusi əhəmiyyət kəs
edir. Onsuz gələcək müəllimlik fəaliyyətində uğurlar qazanmaq mümkün
deyildir. Biz inanırıq ki, vəsaitdə irəli
sürülən metodik mülahizələr müəllimlərimizə əməli işlərində lazımi səviyyədə
köməklik göstərəcəkdir.
Комментарии
Отправить комментарий