Sənətkar yaradıcılığının ümumi mənzərsinə aid mövzuların tədrisi
Sənətkarın yaradıcılığının ümumi mənzərəsinə
aid icmallar
Hər
hansı bir sənətkarın yaradıcılığının ümumi mənzərəsini təsvir
etməyə və şagirdlərə çatdırmağa çalışan icmallar daha çox yuxarı siniflərdə(X-XI siniflərdə)
monoqrafik mövzuların tərkibində özünü göstərirdi. Həmin icmallar monoqrafik şəkildə
öyrənilən sənətkarın bədii irsi barədə şagirdlərə ümumi məlumat verməyi
qarşısına məqsəd qoyurdu. Onun əsas vəzifəsi
bu irsdə əksini tapan əxlaqi-mənəvi dəyərləri və yazıçının sənətkarlıq keyfiyyətlərini
dolğunluğu ilə şagirdlərə çatdırmaq, onlara sevdirmək idi.
Yeni kursda bu material "sənətkarın
həyatı, yaradıcılıq yolu" kimi layihə formasında təqdim olunur və təxminən
eyni məqsədə xidmət göstərir. Onun tədrisi üçün bir saat vaxt ayrılır.
Buradakı mövzu ətrafında şagirdlərin
araşdırma aparmaqları, mətnlərin kənarlarında qoyulan sualları
cavablandırmaları, əldə etdikləri bilikləri təqdim etmələri və həmin biliklərlə
dərslikdəki materialları tutuşdurmalı olduqları müəllim üçün vəsaitdə bir tövsiyə kimi irəli
sürülmüşdür.
Bir
qədər əvvəldə qeyd etdiyimiz kimi mövzunun tədrisi planlaşdırılarkən, əyani
vasitələr barədə düşünülməli, "Ədəbiyyat
və həyat həqiqətləri"(Çünki burada ədəbi əsərlərin məzmunu, obrazlar aləmi,
ideya-bədii xüsusiyyətləri ilə bağlı məlumatlar vardır), "Şifahi
nitq" və "Yazılı nitq" məzmun xətlərinin tərkibindən uyğun bilinən
alt-standartlar seçilməli, onlar dərsin təlim nəticələrinə gətirilməli və fəal(interaktiv)
dərsin mərhələlər üzrə induktiv dərs təşkil edilməlidir. Bunun üçün əvvəlki nümunəmizdəki işin gedişinə
baxmaq və ona uyğun dərs modeli qurmaq olar.
Müəllim mətndə əksini tapan məlumatlarda əxlaqi-mənəvi
keyfiyyətlərin şagirdlər tərəfindən düzgün tutulmasını ən əsas vəzifə bilməli,
ondan bir ibrət götürülməsi qayğısına qalmalı, onların dünyagörüşlərinin, həyati
biliklərinin, mənəvi aləmlərinin zənginləşməsinə xidmət göstərməsi üçün istifadə
etməlidir. Unutmaq olmaz ki, bu sənətkarlarımızın hər biri xalqımızın layiqli övladlarıdır,
genefondumuzdur.
Müəllim bu mövzuların tədrisində də xeyli
işləməlidir: ona neçə saat ayrıldığına fikir verməli, dərsdə hansı işləri yerinə
yetirəcəyini aydınlaşdırmalı, dərslikdəki, müəllim üçün vəsaitdəki məlumatı nəzərdən
keçirməli, burada nələrin çatıb-çatmadığını dəqiqləşdirməlidir. Sonra isə onu
hansı yolla şagirdə çatdıracağını müəyyənləşdirməlidir.
Müəllim orta məktəb dərslik komplektindəki məlumatlara, metodik
tövsiyələrə tənqidi yanaşmağı bacarmalıdır. Müəllim icmal
mövzularının(həmçinin sənətkarın həyatı və yaradıcılıq yolunun, ədəbi əsərlərin) tədrisi zamanı ən azından aşağıdakı nöqtələrdən
dərslik komplektindəki məlumatların müşahidəsini aparmalı, təhlil etməli və nəticələr
çıxarmalıdır:
1.Dərslikdə təqdim olunan icmal
materialları(və o bir mövzular) öz məzmununa görə şagirdlərin ehtiyaclarını,
maraq və tələbatlarını ödəyirmi?
2. Dərslikdəki(icmallardakı) məzmun dövlətin
ədəbi təhsilin qarşısına qoyduğu vəzifələrlə necə uzlaşır?
3. Dərslikdəki sual və tapşırıqlar sistemi
müəllim üçün vəsaitdə təklif olunan, dərsin təlim nəticələrində qeyd
olunan alt-standarların tələbələrini reallaşdıra
bilirmi?
4. Dərsin təlim, tərbiyə və inkişaf məqsədləri
– təlim nəticələri düzgün müəyyənləşdirilibmi?
5. Müəllim üçün vəsaitdə planlaşdırmada nəzərdə
tutulan metod və texnikalar mövzunun tədrisi
ilə bağlı şərhlərdə istifadə olunubmu?
6. Müəllim üçün vəsaitdə əksini tapan
resursları yetərli saymaq olarmı? Onlar öhdəsinə düşən vəzifəni layiqincə icra
edirlərmi?
7. Müəllim
üçün vəsait fəal(interaktiv) təlimi
düzgün tətbiq edə bilibmi?
8. Motivasiya mərhələsində motivasiyanın
yaradılması, tədqiqat suallarının qoyuluşu alt-standartların məzmunu ilə uyğun
gəlirmi? Motivasiya mərhələsi düzgün qurulubmu? İlkin fərziyyələrin lövhəyə
qeyd olunmasına dair bir göstəriş verilmişdirmi?
9.Tədqiqatın aparılması mərhələsində qrup
tapşırıqlarından istifadə olunubmu? Bu zaman dərsin təlim nəticələrində əksini
tapan alt-standartlar qruplara bir tapşırıq kimi təqdim olunubmu?
9. Məlumatın müzakirəsi və təşkil
olunması(təsnif olunması, qruplaşdırılması) mərhələsində müzakirə və ümumiləşdirici işlər üçün suallar verilibmi? Həmin suallar dərsin təlim nəticələrinə
uyğun gəlirmi?
10. Nəticənin çıxarılması mərhələsində
ilkin fərziyyələrlə yekun qənaətlərin tutuşdurulmasına dair göstərişlər
vardırmı?
11. Qiymətləndirmə meyarları təlim nəticələrinə
uyğun tərtib olunubmu? Onu qənaətbəxş saymaq olarmı?
Müəllim dərslik komplekti ilə bağlı bu
suallara müsbət cavab tapmasa, özü o kəsirləri aradan qaldırmağa borcludur.
Çünki müəllim üçün vəsaitlər yalnız nümunəni təklif edir. Qalan iş müəllimin
özündən asılıdır. Dərslikdə bədii
materiallar, müəllimin əlinin altında isə sinif üzrə ümumi təlim nəticələri və
məzmun standartları(məzmun xətləri, məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar)
vardır. Onlardakı tələblərin həyata keçirilməsi müəllimin bir nömrəli vəzifəsidir.
İcmal mövzuları tədris olunanda elə etmək
lazımdır ki, o öz üzərinə düşən vəzifəsini – şagirdlərin ədəbi biliklərə şüurlu
yiyələnməsini və əsl vətəndaş kimi böyüməsini
layiqincə yerinə yetirsin.
?!
1.
İcmal materialları
dedikdə nə başa düşülür?
2.
Ədəbiyyatın öyrədilməsində
onun əhəmiyyəti nədən ibarətdir?
3.
Məzmununa görə onun
neçə növü vardır?
4.
Onun tədrisində hansı
məsələlər diqqətdə saxlanılmalıdır?
Комментарии
Отправить комментарий