Yazıçının həyatı mövzusunun tədrisi nümunəsi(XI sinif)
XI sinif
Mövzu: C. Məmmədquluzadənin həyatı[1]
Standartlar: (ümumiyyətlə kursda buna dair standartlar yoxdur)
Inteqrasiya: Tarix.
Texnikalar: klaster, beyin həmləsi,
müzakirə
Iş forması: böyük və kiçik
qrupda iş
Resurslar (təchizat): filmdən
parça, musiqi, proyektor(və ya telefondan görüntünün nümayişi).
Dərsin
təlim nəticələri:
a) Sənətkarın hansı bir ömür yolu keçməsinə
münasibət bildirir,
b) Sənətkarın ədəbi, ictimai fəaliyyətinin
mənasını izah edir,
c) Vətən, millət, xalq, ziyalı
anlayışlarının Mirzə Cəlilin ömür
yolundakı izlərinə münasibət bildirir,
d)
Fikirlərini əsaslandırır, fakt və hadisələrə münasibət bildirir.
Üsul: Beyin həmləsi, BİBÖ,
müsahibə, müzakirə
Təchizat: şəkil – Mirzə Cəlil,
Həmidə xanım; internet resursları(YouTube–"C. Məmmədquluzadə")
Dərsin mərhələlərinə görə təxmini vaxt bölgüsü:
1. Sinfin təşkili və ev tapşırıqlarının
yoxlanması ...3 dəq.
2.
Motivasiya.......................................................... 4 dəq.
3. Tədqiqatın
aparılması......................................... 7 dəq.
4. Məlumat mübadiləsi..........................................10
dəq.
5. Məlumatın müzakirəsi və təşkili......................
..7 dəq.
6. Nəticələrin
çıxarılması..................................... ..4 dəq.
7. Yaradıcı tətbiqetmə..........................................
..7 dəq.
8. Qiymətləndirmə və ev tapşırığının
verilməsi......3 dəq.
Dərsin gedişi:
1.
Motivasiya. Birinci şəkil
göstərilir və onun altında belə bir cümlə oxunur: "Qələmin müqəddəs vəzifəsi
xalqına xidmət eləməkdir"(Cəlil Məmmədquluzadə). Şagirdlərdən
soruşulur: Verilmiş cümləyə münasibət
bildirin. O, sizdə nə kim təəssürat oyatdı? Fikrinizi əsaslandırın. - Uşaqlar,
bu dərsimizdə, Sizcə, kimdən söhbət gedəcəkdir? Şagirdlər Mirzə Cəlil sözünü qeyd edirlər(İp ucunu kəlamın
Mirzə Cəlilə aid olduğunu bildirən sözlər verir).
Müəllim BİBÖ cədvəlindən istifadə etməklə
şagirdlərin iştirakı ilə əvvəlcə
birinci, sonra isə ikinci qrafanı doldurur(Şagirdlər aşağı siniflərdə , eləcə də
VIII sinifdə onun barəsində bir qədər geniş məlumat almışlar. Ona görə də BİBÖ
cədvəlindən istifadə olunması məsləhətdir – F.Y.).
Sual:
- Uşaqlar, Mirzə Cəlil haqqında
biz nə bilirik?
Bilirik:
|
İstəyirik bilək(?)
|
Öyrəndik
|
.......
|
---- --- --- -----
|
----
--- ------ ---
|
İkinci qrafada "açar sözlər"in dəstəyi
ilə suallar tərtib edilir və orada qeyd olunur. Şagirdlər müxtəlif cür
suallar tərtib edə bilər. Sonra həmin
sualların içərində təxminən aşağıdakı məzmunda olanları dairə alıb tədqiqat sualı kim elan etmək
lazımdır.
Tədqiqat sualı: - Sizcə, bu mətndə Cəlil Məmmədquluzadənin
həyat və fəaliyyətini müasirlərindən fərqləndirən hansı keyfiyyətlər barəsində
söz açıla bilər? Şagirdlərin fərziyyələri
alınıb lövhəyə qeyd olunduqdan sonra növbəti mərhələyə keçilir.
2.
Tədqiqatın aparılması. Qruplara bölünmə işi aparılır. Hər qrup üçün
tapşırıqlar təqdim olunur, onun yerinə yetirilməsi qaydası, tapşırığın icrası
üçün ayrılan vaxt, qiymətləndirmədə nəzərə alınacaq cəhətlər(meyarlar) izah
olunur. Qruplar tədqiqata başlayırlar. Qrup tapşırıqları üçün aşağıdakı
suallardan istifadə oluna bilər:
1-ci qrup: Sənətkarın necə
bir ömür yolu keçməsini müşahidə edin. Bu materialdan hansı nəticəni
çıxarardınız? Cavablarınızı əsaslandıraraq qeyd edin.
2-ci qrup: Sənətkarın bədii
irsinin əhəmiyyəti barədə hansı məlumatlara rast tərcümeyi-halında əksini tapan xronoloji məlumatları
sırası ilə qeyd edin.
3-cü qrup: Mirzə Cəlilin
Qori seminariyası və müəllimlik fəaliyyətinə dair məlumatlar Sizdə hansı təəssürat
buraxdı? Fikrinizi əsaslandırmağa çalışın.
4-cü qrup: Mirzə Cəlilin
hüquqi fəaliyyəti, mətbuat dünyasına gəlişi barədə məlumatlar sizdə nə kimi təəssürat
oyatdı? Fikrinizi əsaslandırın.
5-ci qrup: Mirzə Cəlil irsinə, fəaliyyətinə sağlığında və
ondan sonrakı zamanlarda verilən qiymət necə olmuş və siz onu necə dəyərləndirərdiniz?
3.
Məlumat mübadiləsi. Şagirdlər verilmiş reqlamentə uyğun olaraq(hər
qrupun təqdimatı üçün maksimum 2 dəqiqə) öz işlərini bir-bir təqdim edir,
onlara sual olarsa, ona cavab verilər. Qrup işlərinin qiymətləndirilməsi həyata
keçirilir.
4.
Məlumatın müzakirəsi və təşkili(qruplaşdırılması).
Müəllim şagirdlərin diqqətin təqdimatlara
cəlb edir, müşahidələr apartdırır, onları arasında rabitələri müəyyən etdirir,
materialları müzakirə etdirərək ümumiləşdirməyə nail olur. Bunun üçün aşağıdakı
yardımçı suallardan istifadə oluna bilər:
a)
Uşaqlar,
gəlin təqdimatlardakı məlumatlara nəzər
salaq. Oradakı fikirləri ümumiləşdirməyə çalışaq. Bu təqdimatlar nəzərən belə
bir suala cavab tapaq. Sizcə, o, necə ömür yolu seçmişdi?
b)
Bu
ömür yolunun seçilməsində ondan asılı olan və olmayan hansı məqamları xüsusi
qeyd edərdiniz? O həyatda mövcud oldu, yoxsa, bu ömrü yaşadı?
c)
Ola
bilməzdimi ki, sadəcə müəllimlik fəaliyyətini edə idi? Nə üçün bu fəaliyyəti ilə
kifayətlənmədi?
d)
Onu
başqa cür yaşamağa sövq edən hansı qüvvə idi? Həmin qüvvəyə Siz necə münasibət
bildirərdiniz?
e)
Hər
bir insan həyatda öz ömrünü yaşayır. Bəzən insanın iradəsindən asılı olmayan elə
bir mühit olur ki, o, məcburən bu cür çərçivələri sındırıb kənara çıxa bilmir.
Sizcə, Cəlil Məmmədquluzadə o çərçivələrə sığdımı?
f)
Onun
fəaliyyəti sağlığında və ölümündən sonra necə qiymətləndirilmişdir? Bu fakta
münasibət bildirin. Nəyə təəssüflənir, nəyi bəyənir, nəyin isə belə olmasını
istəməzdiniz?
g)
Bu
ömür yolundan hansı dərsləri götürmək mümkündür? Nə bizə gərəkli, faydalı ola
bilərdi?
Verilmiş suallar əsasında ümumiləşdirmə
aparılır və yekun qənaət ortaya qoyulur. Bu qənaətdə şəxsiyyəti, ədəbi-ictimai
fəaliyyəti, vətən və millət fədaisi olması, mənalı və zəngin ömür yolu keçməsi
vurğulanır. Sənətkarın ömür-gün yoldaşı Həmidə xanımın şəkli nümayiş etdirilir.
5.
Nəticələrin çıxarılması. Müəllim
yekun qənaətlə motivasiya mərhələsində irəli sürülən tədqiqat sualına və ona
verilən ilkin cavablara – fərziyyələrə şagirdlərin diqqətini cəlb etdirir. Nələrin
təsdiq, nələrin isə yeni olunduğunu onlardan soruşur. Şagirdlər hər iki məlumatı
tutuşdurur, müqayisə aparır və nəticə çıxarırlar. BİBÖ cədvəlinə qayıdılır
hansı suallara aydınlıq gətirildiyi "+" işarəsi ilə qeyd olunur. Nələrin
isə yeni olduğu "Öyrəndik" qrafasının altında qeyd olunur. Beləliklə, yeni bilik əldə edilmiş olur.
6.
Yaradıcı tətbiqetmə. Sinifdə:
Mirzə Cəlillin həyatına dair klaster tərtibi. Evdə: "Sənətkar və zaman"
mövzusunda esse yazmaq.
7. Qiymətləndirmə(Refleksiya) və ev tapşırıqlarının
verilməsi.
?!
1.
Tərcümeyi-hal
materiallarının tədrisi əhəmiyyəti nədir?
2.
Məktəbdə bu
materiallar necə öyrədilməlidir?
Комментарии
Отправить комментарий